Coaching

Formålet med coaching er at støtte og styrke både det enkelte individ og organisationen med at tackle konkrete udfordringer i hverdagen, samt med at implementere og omsætte læring fra kursusdagene til praksis.

Vi har som individer og teams brug for kontinuitet og tryghed, især ved læring og forandringer. Når nyt skal indlæres og fungerende vaner bliver udfordrede, kan dagligdagen hurtigt tage over, og vi falder tilbage på det trygge og kendte. Coachingsamtaler vil være et trygt og tillidsfuldt afsæt for læring og nye skridt.

En coachingsituation kan fx indeholde:

  • Samarbejdsudfordringer.
  • Manglende selvværd.
  • Håndtering af pres.
  • Kommunikative misforståelser.
  • Grænsesætning.
  • Balance mellem arbejdsliv og privatliv.

INKU TILBYDER TO TYPER COACHINGSAMTALER:

1:1 COACHING

Individuelle samtaler, hvor vi arbejder med det der udfordrer og det der fylder. Derfra kan vi fokusere på nye skridt og løsninger. Vi hjælper med både at zoome ind og zoome ud, og høste indsigter og fi nde nye veje ud fra de konkrete udfordringer.

Alle samtaler sker i et fortroligt rum og afholdes enten fysisk på arbejdspladsen, på telefon eller virtuelt.

træfigurer på to kuber

ON-THE-JOB-COACHING

Det overordnede mål med on-the-job-coaching er, at deltagerne får inspiration og feedback på hverdagssituationer, hjælp til egen refl eksion på kropssprog og handlinger, samarbejdssituationer, håndtering af pres og dilemmaer, egen rolle og ansvarlighed ind i teamet.

Underviseren er med rundt i hverdagen med det formål at være ekstra øjne og ører. Feedback omfatter bl.a. observation af den enkelte og teamets feedback-kultur, kommunikation og samspil med fx hinanden, beboere og pårørende.

  • Samarbejdsudfordringer.
  • Manglende selvværd.
  • Håndtering af pres.
  • Kommunikative misforståelser.
  • Grænsesætning.
  • Balance mellem arbejdsliv og privatliv.

Vi er altid klar til en helt uforpligtende snak om et muligt samarbejde.